En undersøgelse lavet af YouGov om kendskabet til Nøglehullet viser, at
- 92 % af de indkøbsansvarlige kender Nøglehullet
- 27 % af de indkøbsansvarlige ofte ser efter mærket når de køber ind
- 46 % kender til mindst et af de 4 råd – Spar på fedt, Spar på sukker, Spar på salt og Spis flere kostfibre og fuldkorn.
- 7 ud af 10 har tillid til Nøglehulsmærket
Samtidig viste en undersøger lavet af The Nielsen Company, at der ved slutningen af 2010 var mindst 1050 Nøglehulsmærkede produkter.
Læs også: Nøglehullet - et mærke på sunde madvarer
Kvinder kigger oftest efter Nøglehullet
Uddannelse, køn og viden om hvad der gemmer sig bag Nøglehulsmærket har betydning for, hvor ofte vi bruger Nøglehullet.
Flere kvinder end mænd kigger efter Nøglehullet, når de handler.
Jo mere viden om Nøglehullet – desto oftere vælger vi Nøglehulsmærket mad
Jo længere uddannelse – jo oftere køber vi Nøglehulsmærket mad